17 sierpnia 2022
Dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Brody
INSTRUKCJA KROK PO KROKU
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Brody.
- We wniosku podaj NIP oraz numer wpisu do KRS .
- Wypełniony i podpisany własnoręcznie wniosek wraz z załącznikami złóż osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańca w Urzędzie Gminy w Brodach ul. St. Staszica 3, 27-230 Brody ( na parterze).
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Brody.
- Załączniki:
- minimalne wymagania co do wyposażenia dla innych obiektów, świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi,
- – opis obiektu.
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej – w przypadku żądania wydania zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie ma terenie Gminy Brody.
Opłaty:
Wpis do ewidencji jest bezpłatny.
- 17 zł –opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Brody.
Opłatę skarbową można dokonać w kasie Urzędu Gminy Brody ul. St. Staszica 3, 27-230 Brody,
Przelewem na nr konta: 21 8518 0006 2003 0021 5039 0001 Bank Spółdzielczy w Starachowicach lub przekazem pocztowym .
Termin odpowiedzi:
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni od złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji o odmowie wpisu przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Podstawą odmowy wpisu do ewidencji innych obiektów hotelarskich są braki formalne wniosku, nieuzupełnione w terminie 7 dni od wezwania do ich usunięcia. Odmowa wpisu w tym przypadku wydawana jest w formie informacji o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania.
Uwagi:
- Prowadzenie ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie jest obowiązkiem Wójta Gminy Brody- art. 38 ust. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych ( Dz.U 2020.2211).
- Zgłoszenie do ewidencji jest obowiązkowe dla wszystkich którzy prowadzą działalność polegającą na wynajmowaniu pokoi dla turystów w formie: pokoi gościnnych, kwater prywatnych, wynajmu pokoi, gospodarstwa agroturystycznego, pól biwakowych, domków letniskowych, ośrodków wczasowych, kolonijnych, rehabilitacyjnych itd., bez względu na ilość wynajmowanych miejsc noclegowych.
- Ewidencja innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie nie obejmuje następujących obiektów hotelarskich: hoteli, moteli, kempingów, domów wycieczkowych, schronisk i schronisk młodzieżowych.
- Ewidencja innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, jest jawna. Karty ewidencyjne obiektów mogą być udostępniane do wglądu w obecności osoby uprawnionej do prowadzenia ewidencji.
- Po dokonaniu wpisu, na żądanie wnioskodawcy wydawane jest potwierdzenie wpisu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie.
- Przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie zgłasza do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie informację o:
- zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich,
- uzyskaniu decyzji marszałka województwa o zaszeregowaniu obiektu do rodzaju i nadaniu kategorii,
- zmianie działalności sezonowej na stałą lub stałej na sezonową,
- zmianie liczby miejsc noclegowych, liczby jednostek mieszkalnych, zmianie ich struktury, zmianie numeru telefonu, a także o ile obiekt posiada- zmianie numeru faxu, adresu poczty elektronicznej oraz adresu strony internetowej,
-zmianie zakresu świadczonych usług, w tym gastronomicznych,
- pisemnie na adres Urząd Gminy w Brodach ul. St. Staszica 3, 27-230 Brody.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych( Dz.U. 2020.2211).
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów , w których są świadczone usługi hotelarskie ( tj. Dz.U.2017.2166).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U.2021.735).
Wymagane załączniki do pobrania:
- Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Brody.
- Załącznik nr 1 Minimalne wymagania co do wyposażenia dla innych obiektów, świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi,
- Załącznik nr 2 Opis obiektu.
Sprawę prowadzi:
Stanowisko ds. kadr i działalności gospodarczej te. 41 2711231 wew.216
Pliki do pobrania
- ZGŁOSZENIE do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie (48.50 KB, doc)
- Załącznik nr 1 do wniosku o dokonanie wpisu do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie (61.50 KB, doc)
- Załącznik nr 2 do wniosku o dokonanie wpisu do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie (60.00 KB, doc)
- WNIOSEK o wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie (57.00 KB, doc)
- ZGŁOSZENIE ZMIANY WPISU do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie (41.50 KB, doc)
- Z A W I A D O M I E N I E o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich (41.00 KB, doc)
Metryczka
Wytworzono: | 2022-08-17 12:36 | przez: Tatiana Wójcik |
---|---|---|
Opublikowano: | 2022-08-17 12:36 | przez: Łukasz Wzorek |
Zmodyfikowano: | 2022-08-17 12:32 | przez: Łukasz Wzorek |
Podmiot udostępniający: | Urząd Gminy Brody | |
Odwiedziny: | 224 |
Rejestr zmian
- [2022-08-17 12:32:33]Łukasz WzorekUtworzenie i dodanie artykułu